maandag 11 januari 2010

Kinderen niet gevoelig voor reclame op internet

DEN HAAG - Kinderen zijn, anders dan tot nu toe werd gedacht, niet gevoelig voor reclame op het internet.Tweederde van de kinderen zegt niet of nauwelijks op reclames te klikken. Ze noemen internetreclame 'stom', al vinden ze het niet erg dat er advertenties op websites staan. Ze weten dat de zogeheten banners nodig zijn om de websites te financiëren.Dat blijkt uit het onderzoek 'Klik en klaar' naar het surfgedrag van kinderen, dat is uitgevoerd door de stichting Mijn Kind Online en 2C Usability. Het rapport verschijnt vandaag. Voor het onderzoek werden 311 meisjes en 293 jongens van vijf basisscholen en één middelbare school ondervraagd. Kinderen die wel eens op reclames klikken, doen dat vaak per ongeluk. Uit het rapport blijkt verder dat kinderen het in toenemende mate moeilijk vinden om reclames te onderscheiden van inhoud, zoals spelletjes.

Geen opmerkingen: